Grupa: Pszczółki

Aktualności z grupy: Pszczółki

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim

2020-04-02

Witam dzieci i rodziców

i zapraszam do wysłuchania kolejnych piosenek

oraz utrwalenia nazw kolorów i liczebników w języku angielskim.

1.Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational

https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

oraz

2.Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

dodatkowo dla chętnych w załączniku obrazek do wydrukowania i pokoorowania

Iwona Suska

1.Posłuchaj piosenki o wiosennych kwiatach i policz je po angielsku.

5 Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational

https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

One(łan) 1

Two (tu) 2

Three (fri) 3

Four (for) 4

Five (fajf) 5

and

Five (fajf) 5

Four (for) 4

Three (fri) 3

Two (tu) 2

One(łan) 1

2.Posłuchaj piosenki i narysuj 6 kwiatów w kolorach, które usłyszałeś.

Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

Sing a song of flowers,

flowers all around

Flowers that are growing,

growing in the ground

Flowers of every color,

they look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow Blue and purple too!

Dla chętnych karty pracy w załącznikach.

Witam wszystkie dzieci i rodziców,

którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.

Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :

  1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI

Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.

Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja:

2 Poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:

I See Something Blue .Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

I See Something Pink. Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Dla chętnych karty pracy w załączniku.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Przeczytaj: Zabawy z językiem angielskim ...
WAŻNE!!! REKRUTACJA

WAŻNE!!! REKRUTACJA

2020-04-01

WAŻNE!!!

REKRUTACJA

 

Drodzy Państwo, w wyniku postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2020/2021 przedstawiamy listę kandydatów zakwalifikowanych oraz listę kandydatów niezakwalifikowanych do Przedszkola Miejskiego nr 2                                w Lubartowie. Jednocześnie pragniemy poinformować, iż lista dzieci zakwalifikowanych nie jest jednoznaczna z listą dzieci przyjętych.

Rodzic ma obowiązek potwierdzić wolę przyjęcia dziecka/kandydata do przedszkola

telefonicznie lub e-mailowo do dnia

17 kwietnia 2020r. do godz 15.00

 

Adres e-mailowy :przedszkole.miejskie2@wp.pl

Nr telefonu: 81 855 25 36

Lista dzieci przyjętych do Przedszkola Miejskiego nr 2 zostanie podana 21 kwietnia 2020r.

Lista kandydatów zakwalifikowanych na rok szkolny 2020/2021:

ROCZNIK 2017

1. Bucior Natalia

2. Budzyński Kacper

3. Bocian Julia

4. Grzelak Dominik

5. Kamiński Hubert

6. Kobyłko Adam

7.Kubera Klaudia

8.Kuśmirek Michał

9. Kruczek Laura

10. Lik Antoni

11.Majcher Marcel

12. Matyjaszczyk Fabian

13. Mitura Wojciech

14.Niewiadomski Adam

            15. Onyszko Jakub

           16.Pietrak Hanna

            17.Popielecki Bernard

            18. Sagan Krzysztof

            19. Sikora Alan

             20. Szczygieł Wiktor

             21. Szymona Dominik

              22. Zbiciak Zofia

ROCZNIK 2016

1. Ćwikła Julia

2. Gumieniak Anastazja

           3. Matwiej Kajetan

 

Lista kandydatów niezakwalifikowanych na rok szkolny 2020/2021:

 

1. Budka Mikołaj

      2. Golonka Bartłomiej

      3. Hamera Filip

 4. Małyska Fabian

 5. Rarak Michał

 6. Sadłowski Wojciech

 7. Kozak Natalia

 8. Kulawczuk Jan

Komisja Rekrutacyjna w składzie:

mgr Katarzyna Świniarska- przewodnicząca komisji

mgr Renata Poznańska- członek komisji

mgr Paulina Sieńczak- członek komisji

 

 

 

 

 

Przeczytaj: WAŻNE!!! REKRUTACJA ...
Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK

Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK

2020-03-31

Serdecznie zachęcam do skorzystania z materiałów na tydzień o tematyce  „Zwierzęta na wiejskim podwórku „.   Są to propozycje, które można wykorzystać podczas pobytu w domu. Zapraszam  do wspólnej zabawy z dziećmi.

TEMAT TYGODNIA: Zwierzęta na wiejskim podwórku

  1. Zwierzęta wiejskie
  2. Skąd się biorą jajka?
  3. Czy świnia to brudne zwierzę?
  4. Skąd się bierze wełna?
  5. Po co hodujemy krowy?

WIERSZ
Stanisław Kraszewski „Na wiejskim podwórku”

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dzieciom pytania:  

Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?

Co wydarzyło się w wierszu?

Kto spowodował kłopoty?

 Co zrobił gospodarz?

Następnie rodzic ponownie czyta wiersz z włączeniem dzieci rodzic czyta: krowa – łaciate… itd., a dzieci dopełniają zdanie nazwą młodego zwierzęcia rodzic. może wydrukować zdjęcia zwierząt wymienionych w wierszu oraz ich młodych. Podczas pokazywania zdjęć dzieci podają nazwy zwierząt. W następnej kolejności dzieci próbują podać nazwy miejsc, w którym mieszkają zwierzęta z utworu, np. kurnik, chlew, stodoła. Na końcu na podstawie zdjęć dzieci próbują określić liczbę nóg każdego zwierzęcia, sumują liczbę nóg matki i młodego, porównują wyniki. Jeśli macie ochotę, narysujcie do wysłuchanego wiersza ilustrację.                                                                                                                                 Zwierzęta na wiejskim podwórku.

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

 

Odgłosy zwierząt domowych, farma, na wsi - dźwięki jakie wydają zwierzęta - nauka zabawa dla dziecihttps://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

 

Piosenka dla dzieci "Dziadek fajną farmę miał"                                                                                            https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

„ Zwierzakowe cienie” – odrysowywanie cieni zwierząt wiejskich, doskonalenie percepcji wzrokowej i motoryki małej. Do zabawy są potrzebne plastikowe lub drewniane figurki zwierząt wiejskich. W słoneczny dzień można przeprowadzić zabawę na dworze, w pochmurny przy świetle lampy lub latarki. Ustawiamy zabawki w rzędzie. Oświetlamy je latarką, tak żeby powstał cień. Odrysowujemy cienie i wypełniamy ich kontury

Skąd się biorą jajka?                                                                                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Jak wygląda pisklę?” – zabawa plastyczna, wykonanie kurczaczków techniką stemplowania. Rodzic  przygotowuje stempel z korka, macza go w żółtej farbie, dorysowuje do śladu stempla nogi, dziób, oczy i skrzydełka – powstaje pisklę. Dzieci tworzą prace plastycznie zgodnie ze wzorem

Ćwiczenia matematyczne „Kurki i jajeczka”. Dzieci układają przed sobą tyle sylwet kurek, ile kropek jest narysowanych na kartonikach pokazywanych przez rodzica  (1, 2, 3). Pod sylwetami układają odpowiednią liczbę tekturowych jajek, zgodnie z poleceniami rodzica ( np. druga kurka zniosła trzy jajka, trzecia kurka zniosła jedno jajko, pierwsza kurka zniosła dwa jajka ).

„Jakie potrawy można zrobić z jajek?” – dzieci tworzą książkę kucharską, zawierającą potrawy z jaj, rysują swoje pomysły (jajecznica, jajko sadzone, jajko na twardo, jajka faszerowane, kogel-mogel itp.). Prace zostają omówione, uporządkowane i połączone za pomocą wstążki w książkę kucharską. Rodzic  pyta dzieci, jak robi się jajko na miękko i na twardo, po czym gotuje jajka na miękko i twardo. Dzieci obserwują, co stało się z żółtkiem i białkiem. Na koniec próbują jaj, a rodzic opowiada o ich wartościach odżywczych

Pasta z jajek, żółtego sera i musztardy - Jak zrobić   https://www.youtube.com/watch?v=cX8yTSycDvY

 „Zaganianie owiec do stada” – manipulacyjna zabawa z kulkami waty. Dzieci budują ogrodzenie z klocków. Za ogrodzenie wkładają kulki z waty. Część kulek jest poza ogrodzeniem. Dzieci wkładają „zaginione” owieczki do zagrody za pomocą pęsety (ewentualnie przy braku pęsety – rączką).

„Wyganiamy owieczki z zagrody” – motoryczno-matematyczna zabawa z kostką. Dzieci wyjmują z zagród wszystkie kulki z waty, czyli wyganiają owieczki z zagród. Rodzic  rzuca kostką i pokazuje, ile oczek wypadło. Dzieci umieszczają w zagrodzie odpowiednią liczbę owieczek, wkładając kulki z waty za pomocą klamerki do bielizny.

„Gdzie jest owca?” – zabawa ruchowa. Mama owca ma zawiązane oczy. Próbuje odnaleźć swoje dziecko, zagubioną owieczkę, po dźwięku dzwoneczka (dziecko z dzwoneczkiem przemieszcza się). Zabawę można wielokrotnie powtórzyć.

Skąd się bierze wełna?

Jak strzyże się owce?                                                                                                                                 https://www.youtube.com/watch?v=F7E-j5UPRGk

Jak przerobić wełnę na nici?                                                                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=DLN52rC0cGo

 

Piosenka „Pij mleko”  https://www.youtube.com/watch?v=E6XcmxMdIEc

Jak produkowane jest mleko.                                                                                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

 

Wycieczka do mleczarni i wielka miłość Uchola – bajka                                                                                 https://www.youtube.com/watch?v=ugAu98IwG54

 

Przyrządzanie masła w słoiku –dziecko otrzymuje mały słoik z zakrętką, do którego wlewamy tłustą śmietanę. Po intensywnym potrząsaniu słoikiem przez kilka minut powstanie domowe masło.                                                                                                                                                                                              Zachęcam do eksperymentów z dziećmi.

Tęcza na mleku                                                                                                                                                https://www.youtube.com/watch?v=cyTO1y3aDGs

 

JAJKO W BUTELCE                                                                                                                                            https://www.youtube.com/watch?v=sbkjSMm4bmY

 

„Tęcza z mleka” – zabawa plastyczna, zabarwianie mleka różnymi barwnikami. Dzieci mieszają substancje wykałaczkami i tworzą różne wzory

Kilka  inspiracji:

http://livingonalatte.blogspot.com/2012/07/paper-plate-farm-animals.html?spref=fb

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html                                                                         Jeśli macie ochotę, zbierajcie swoje prace do teczki lub róbcie zdjęcia. Po powrocie do przedszkola wspólnie omówimy efekt waszej pracy, zrobimy wystawę. Jestem bardzo ciekawa rezultatów.                                                                    W przypadku jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres e-mail reniapoz@o2.pl  lub dzwonić na mój nr  C.D.N……………….                                                                                                                                                     

            ŚCISKAM MILUTKO,                                                                                                                                              POZDRAWIAM CIEPLUTKO,                                                                                                                                      BUZIAKA PRZESYŁAM,                                                                                                                                         ŻYCZĄC ZDROWIA MOIM PSZCZÓŁKOM

Renata Poznańska – wychowawca

 

                                                                                                                                                                   

 

 

Przeczytaj: Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK ...
Zabawy  z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim

2020-03-31

Witam wszystkie dzieci i rodziców,

którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.

Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :

1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI

Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.

Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja:

2 Poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:

I See Something Blue .Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

I See Something Pink. Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Dla chętnych karty pracy

                                                     Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

                                                                                 Iwona Suska

 

Narysuj coś w kolorze:

I see something blue:

(coś niebieskiego)

I see something yellow:

(coś żółtego)

I see something red:

(coś czerwonego)

I see something purple:

(coś fioletowego)

I see something pink:

(coś różowego)

I see something orange:

(coś pomarańczowego)

I see something brown:

(coś brązowego)

I see something green:

(coś zielonego)

 

Przeczytaj: Zabawy z językiem angielskim ...
Język angielski

Język angielski

2020-03-27

Witam ponownie.

Dziś zapraszam do wysłuchania kolejnej wiosennej piosenki link https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

i wykonania karty pracy. (w załączniku do wydrukowania)

Drugim zadaniem jest odsłuchanie "Spring vocabulary" link https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i

powtarzanie angielskich słówek.

Iwona Suska.

Temat : Fun Spring

 

1. Posłuchaj piosenki Spring Song for Kids - Spring is HERE by ELF Learning

https://www.youtube.com/watch?v=_ZXdJ46IX0I

i wklej odpowiednie obrazki w wykropkowane miejsca (karta z obrazkami w załączniku)

 

 

 

I can see a rainbow(rejnboł),................................

 

 

 

I can hear the bees, (bis)…............................

 

 

 

I can feel the wind,(łind)............................................. Spring is here!

 

 

 

I can see the butterflies, (baterflajs) …........................

 

 

 

I can hear the frogs,(frogs) ….....................................

 

 

 

 

I can feel the sun,(san).................................

 

Spring is here!

Goodbye winter, hello spring. A new start for everything,

Goodbye snow, hello sun, Letʼs go outside and have some fun.

 

 

I can see the cherry trees,(triis)............................

 

 

 

I can hear the birds,(berds) …........................

 

 

 

 

I can smell the flowers,(flałers)......................................

 

Spring is here!

 

I have a runny nose,(nołs)...............................

 

 

I have itchy eyes,(ajs) ….............................

 

I have hay fever,

Spring is here! ACHOO!!!

Goodbye winter, hello spring, A new start for everything,

Goodbye snow, hello sun, Letʼs go outside and have some fun,

Letʼs go outside and have some fun, Letʼs go outsiiiiiiiiide, and have some FUN!

 

2. Posłuchaj nagrania Spring vocabulary, seasons : https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i powtórz słowa.

 

Przeczytaj: Język angielski ...
Język angielski

Język angielski

2020-03-25

Witam

Zachęcam wszystkie dzieci i rodziców

do zabawy z językiem angielskim

Zadania do wykonania w załącznikach.

Iwona Suska

Temat: Spring is here!

1.Przypomnienie i utrwalenie nazw stanów pogody

  • zaśpiewaj piosenkę Weather Song For Kids: The Sun Comes Up!i pokaż ją za pomocą gestów:https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Sunny x4

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Cloudyx4

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Rainyx4

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Snowyx4

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

 

Pokoloruj właściwy obrazek

 

https://ecdn.teacherspayteachers.com/thumbitem/Weather-Coloring-Worksheet-FREE--3804749-1525816442/original-3804749-1.jpg

 

 

2.Wysłuchaj piosenki: Spring Songs for Children - Spring is Here with Lyrics - Kids Songs by The Learning Station https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

i pokoloruj zwierzęta które się w niej pojawiły:

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a bluebird. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a bluebird that is how we know.

Do the bird walk and strut your thing.

Do the bird walk and flap your wings.

Do the bird walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a bee. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a bee that is how we know.

Do the bird walk and strut your thing.

Do the bee walk and flap your wings.

Do the bee walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a ladybug. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a ladybug that is how we know.

Do the ladybug walk and strut your thing.

Do the ladybug walk and flap your wings.

Do the ladybug walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a butterfly. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a butterfly that is how we know.

Do the butterfly walk and strut your thing.

Do the butterfly walk and flap your wings.

Do the butterfly walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a frog That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a frog that is how we know.

Do the frog jump and strut your thing.

Do the frog jump bada bing.

Do the frog jump do anything and look around for another sign of spring !

Whait. There's some moscquitos

Allright frogs tongues out! Here We Go!!

there's another one! Tongues out!.....

Przeczytaj: Język angielski ...
Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK

Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK

2020-03-25

Drodzy Rodzice!

TEMAT  TYGODNIA:  Witaj, wiosno!                                                                                                       

  1. Odgłosy wiosny
  2. Wiosna na widelcu
  3. Od motyla do gąsienicy
  4. Ślimak, Ślimak pokaż rogi
  5. Żegnamy zimę

 Serdecznie  zachęcam do skorzystania z materiałów na tydzień o tematyce Witaj, wiosno! Są to propozycje, które można wykorzystać podczas pobytu w domu.

 Zabawy plastyczne

„Motyl” – praca plastyczna, wypełnianie kolorowanki z motywem motyla solą wymieszaną z kolorową kredą. 

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/02/malowanie-sola/

 „Wiosenne drzewa” – praca plastyczna. Dzieci malują farbami liście kapusty pekińskiej i przyciskają je do papieru. W ten sposób tworzą wiosenne drzewa.  

http://crayonka.blogspot.com/2016/10/drzewa-z-lisci-kapusty.html

„Marzanna” – wykonanie marzanny przez dzieci według ich własnego pomysłu z wykorzystaniem bibuły, krepiny, kolorowego papieru, gazety,  kredek, nożyczek, plasteliny i flamastrów.

Chrupkowe zabawy https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/02/chrupkowa-tworczosc/

Jak zrobić Gniotka?  https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/10/jak-zrobic-gniotka/

 Zabawy matematycznehttps://mojedziecikreatywnie.pl/2017/03/wspieranie-edukacji-matematycznej-dzieci/

Zabawy kulinarne

Jakie smaki kojarzą nam się z wiosną?” . Rodzic przynosi wiosenne nowalijki: rzodkiewkę, , sałatę, szczypiorek, rzeżuchę i natkę pietruszki . Dzieci smakują warzywa. Określają ich smak, kolor, zapach.                                                                „Zdrowe kanapki” – rozmowa na temat warzyw, ich dobroczynnego wpływu na organizm, przygotowanie kanapek przez dzieci.

Zabawy  słuchowe

„Skąd dochodzi dźwięk” – zabawa słuchowa. Jedno dziecko ma zawiązane oczy. Drugie idzie przed nim i wydobywa dźwięki, np. przez uderzanie o siebie dwoma klockami. W ten sposób wskazuje drogę. Dziecko z zawiązanymi oczami kieruje się słuchem.

. „Wiosenna orkiestra” – wydobywanie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku (gazeta, łyżki, klocki itp.).

Zabawy  rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową i koncentrację uwagi                      

„Bociany” – dzieci poruszają się, naśladując bociany. Unoszą wysoko kolana, klaszczą w dłonie pod kolanami i mówią: kle, kle, kle. Gdy (rodzic). da sygnał, bociany stają nieruchomo na jednej nodze.                                 „Żabki” – dzieci poruszają, wykonują przysiad, ręce między stopami, i naśladują skaczące żabki. Na sygnał (rodzica). skaczą Ćwiczenie powtarzamy.                                                                                                                          „W poszukiwaniu wiosny” – dzieci poruszają się, na sygnał (rodzica)., np. biedronka, motylek, bąk – ruszają się lub wydają głos jak owad, którego nazwę usłyszą.

„Malowanka na plecach” Zabawa w parach. Dzieci (rodzic) nawzajem "malują" sobie na plecach różne przedmioty i zgadują co to jest. Zaczynamy od prostych form, jak np. piłka, kwiatek, dom, przechodząc później do bardziej skomplikowanych jak np. bałwan, samochód, żaglówka itp.

„Masaż ślimaków”– zabawa relaksacyjna. Dzieci(rodzic) dobierają się w pary. Jedno rysuje drugiemu na plecach muszlę ślimaka, kreśląc ją wielokrotnie.

„Wyścig gąsienic” – Dzieci siedzą na dywanie w siadzie płaskim, ręce mają na kolanach. Na znak (rodzica), poruszają się do przodu, unosząc na przemian prawą i lewą nogę z pośladkiem. Nie mogą przy tym odpychać się lub podpierać rękami. Idą do mety – linii w drugim końcu sali.                                                                                                                                

„Ślimak, ślimak, pokaż rogi” – zabawa językowa. Wypowiadanie zdania: Ślimak, ślimak, pokaż rogi na różne sposoby – wolno, szybko, głośno, cicho, z zadowoleniem, ze smutkiem, ze złością itd.

„Lusterka” – zabawa dydaktyczna. Rodzic  pokazuje różne śmieszne miny i pozy, a dzieci go naśladują. Rolę prowadzącego mogą przejąć dzieci.

„Ciepło – zimno”. Gra stara jak świat, a przynajmniej starsza niż ja. Nie ruszając się z wcześniej obranego miejsca upatrujemy sobie jakiś przedmiot, który znajduje się w zasięgu naszego wzroku. Zadaniem dziecięcia jest znalezienie tego przedmiotu. Naprowadzamy je mówiąc „ciepło” lub „zimno” w zależności od tego czy dziecię się zbliża do danego przedmiotu, czy od niego oddala. Można grać tak długo, aż skończą nam się przedmioty do upatrywania.

Zabawy logopedyczne

 „Wiosenne zabawy” a) „Nareszcie zima odchodzi” – zabawa rozluźniająca. Dzieci robią oddech ulgi, jednocześnie wypowiadając: uch, ach, na zmianę. b) „Wesołe usteczka” – zabawa oddechowa. Dzieci nabierają powietrza i starają się jak najdłużej wypowiadać samogłoski na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę. c) „Żabi śmiech” – ćwiczenia warg. Dzieci wymawiają na przemian bardzo dokładnie samogłoski: e – i; e – y; e – u; e – a, e – o.

 Zainicjowanie zabawy tematycznej „Sklep warzywny” – poznawanie nazw różnych warzyw i owoców. Zachęcamy dzieci do zabawy w kupowanie , dzieci używają  form grzecznościowych ( Dzień dobry…. Co podać? ..) i nazywają swoje zakupy.

Zachęcam do obejrzenia z dzieckiem filmu przyrodniczego  „Cud narodzin... motyla” 

 

https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA

 

Chciałabym również zachęcić Państwa, abyście założyli wraz z dziećmi hodowlę fasoli.  

Co jest potrzebne?
- 3 nasiona fasoli (proponuję fasolę "Jaś", bo nasiona są duże i dobrze widoczne są ich wszystkie części oraz zmiany w nich zachodzące, inne odmiany są również dobre)
- słoik
- podstawka pod słoik
- gaza
- gumka recepturka

Co zrobić?
Gazę złożoną 2-krotnie naciągnąć na słoik i przymocować do niego gumką. Palcem wcisnąć gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona. Nadmiar gazy obciąć. Do słoika wlać wodę tak, aby nasiona były stale wilgotne. Gaza nasiąka wodą i za jej pośrednictwem woda spływa do spodeczka. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody. Obowiązkiem dziecka,  będzie regularne podlewanie hodowli i obserwowanie roślin, by same wnioskowały, czego rośliny potrzebują do wzrostu. Zachęcam do robienia zdjęć z etapów obserwacji, po powrocie do przedszkola  wspólnie wykonamy album przyrodniczy.  

Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia

Renata Poznańska

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj: Drodzy Rodzice PSZCZÓŁEK ...
1 z 11
Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie

Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie
ul. Kościuszki 1
21-100 Lubartów
tel.: 81 855 25 36
email: przedszkole.miejskie2@wp.pl