Grupa: Krasnoludki

Aktualności z grupy: Krasnoludki

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim

2020-04-02

Witam dzieci i rodziców

i zapraszam do wysłuchania kolejnych piosenek

oraz utrwalenia nazw kolorów i liczebników w języku angielskim.

1.Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational

https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

oraz

2.Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

dodatkowo dla chętnych w załączniku obrazek do wydrukowania i pokoorowania

Iwona Suska

1.Posłuchaj piosenki o wiosennych kwiatach i policz je po angielsku.

5 Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational

https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

One(łan) 1

Two (tu) 2

Three (fri) 3

Four (for) 4

Five (fajf) 5

and

Five (fajf) 5

Four (for) 4

Three (fri) 3

Two (tu) 2

One(łan) 1

2.Posłuchaj piosenki i narysuj 6 kwiatów w kolorach, które usłyszałeś.

Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

Sing a song of flowers,

flowers all around

Flowers that are growing,

growing in the ground

Flowers of every color,

they look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow Blue and purple too!

Dla chętnych karty pracy w załącznikach.

Witam wszystkie dzieci i rodziców,

którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.

Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :

  1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI

Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.

Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja:

2 Poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:

I See Something Blue .Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

I See Something Pink. Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Dla chętnych karty pracy w załączniku.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Przeczytaj: Zabawy z językiem angielskim ...
WAŻNE!!! REKRUTACJA

WAŻNE!!! REKRUTACJA

2020-04-01

WAŻNE!!!

REKRUTACJA

 

Drodzy Państwo, w wyniku postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2020/2021 przedstawiamy listę kandydatów zakwalifikowanych oraz listę kandydatów niezakwalifikowanych do Przedszkola Miejskiego nr 2                                w Lubartowie. Jednocześnie pragniemy poinformować, iż lista dzieci zakwalifikowanych nie jest jednoznaczna z listą dzieci przyjętych.

Rodzic ma obowiązek potwierdzić wolę przyjęcia dziecka/kandydata do przedszkola

telefonicznie lub e-mailowo do dnia

17 kwietnia 2020r. do godz 15.00

 

Adres e-mailowy :przedszkole.miejskie2@wp.pl

Nr telefonu: 81 855 25 36

Lista dzieci przyjętych do Przedszkola Miejskiego nr 2 zostanie podana 21 kwietnia 2020r.

Lista kandydatów zakwalifikowanych na rok szkolny 2020/2021:

ROCZNIK 2017

1. Bucior Natalia

2. Budzyński Kacper

3. Bocian Julia

4. Grzelak Dominik

5. Kamiński Hubert

6. Kobyłko Adam

7.Kubera Klaudia

8.Kuśmirek Michał

9. Kruczek Laura

10. Lik Antoni

11.Majcher Marcel

12. Matyjaszczyk Fabian

13. Mitura Wojciech

14.Niewiadomski Adam

            15. Onyszko Jakub

           16.Pietrak Hanna

            17.Popielecki Bernard

            18. Sagan Krzysztof

            19. Sikora Alan

             20. Szczygieł Wiktor

             21. Szymona Dominik

              22. Zbiciak Zofia

ROCZNIK 2016

1. Ćwikła Julia

2. Gumieniak Anastazja

           3. Matwiej Kajetan

 

Lista kandydatów niezakwalifikowanych na rok szkolny 2020/2021:

 

1. Budka Mikołaj

      2. Golonka Bartłomiej

      3. Hamera Filip

 4. Małyska Fabian

 5. Rarak Michał

 6. Sadłowski Wojciech

 7. Kozak Natalia

 8. Kulawczuk Jan

Komisja Rekrutacyjna w składzie:

mgr Katarzyna Świniarska- przewodnicząca komisji

mgr Renata Poznańska- członek komisji

mgr Paulina Sieńczak- członek komisji

 

 

 

 

 

Przeczytaj: WAŻNE!!! REKRUTACJA ...
Zabawy  z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim

2020-03-31

Witam wszystkie dzieci i rodziców,

którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.

Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :

1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI

Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.

Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja:

2 Poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:

I See Something Blue .Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

I See Something Pink. Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Dla chętnych karty pracy

                                                     Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

                                                                                 Iwona Suska

 

Narysuj coś w kolorze:

I see something blue:

(coś niebieskiego)

I see something yellow:

(coś żółtego)

I see something red:

(coś czerwonego)

I see something purple:

(coś fioletowego)

I see something pink:

(coś różowego)

I see something orange:

(coś pomarańczowego)

I see something brown:

(coś brązowego)

I see something green:

(coś zielonego)

 

Przeczytaj: Zabawy z językiem angielskim ...
Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW

Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW

2020-03-30

"KRASNOLUDKI"- GRUPA III

"Krasnoludki" w tym tygodniu (30 marca- 3 kwietnia) zachęcam Was i waszych Rodziców do zajęcia się tematyką ekologiczną.

 

Temat tygodnia: KODEKS MAŁEGO EKOLOGA
30. 03 - "Ziemia prosi o ochronę"

31. 03 -"Dzieci wiedzą, jak segregować smieci"

01 .04 -"Dzieci nie lubią, gdy ktoś śmieci!"

02. 04 – "Mała kropla wody"

03. 04 – "Gałgankowe królestwo"

PONIEDZIAŁEK

  • Zabawa "Slalom z przeszkodami",Rodzic wyznacza umowną trasę, na której układa przedmioty np. krzesło, duży kolcek itd. Dziecko jest samochodem i musi przejechać trasę bez dotykania, poruszania czy przewracania przeszkód. Ćwiczenie wyczucia przestrzeni i percepcji wzrokowej.
  • Rozmowa z dzieckiem "Co to jest przyroda?" (Przyroda- synonim krajobraz, świat zwierzęcy i roślinny wraz z krajobrazem)"Jak dbamy o przyrodę?" Zwrócenie uwagi na piękno przyrody ożywionej i nieożywionej.

Przykładowe pytania:"Czy wokół nas jest przyroda?", "Jak małe dziecko może chrońć przyrodę?"

"Co robimy ze śmieciami w domu?", Czy oszczędzamy wodę i prąd"? "W co wkładać zakupy, by nie produkować więcej śmieci?"

  • Narysuj rysunek pt "Przyroda wokół mnie"
  • Posłuchaj piosenki pt. "Nasza planeta"- "Śpiewające Brzdące"

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

 

WTOREK

Bajka edukacyjna "Rady na odpady"

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k


Spacer po najbliżej okolicy wokół domu zwrócenie uwagi na kosze, altanyśmietnikowe i kontenery na śmieci w naszym otoczeniu.

ŚRODA

  • "Historia pewnej butelki"- zabawa doskonaląca umiejętnośćukładania prostych opowiadań i rozwijająca wyobrażnię. Dziecko słucha początku opowiadania, a następnie opowiada samodzielnie, co dalej działo się ze zużytą butelką.

"Zosia wracała z mamą z przedszkola. Zachciało jej się pić. Mama kupiła jej pyszny soczek w butelce. Zosia wypiła napój i ..."

  • "Grające butelki"-zabawa umuzykalniająca z wykorzystaniem szklanej i plastikowych butelek. "Gramy na butelkach"-czy butelka może grać? Dziecko uderza w plastikową butelkę paluszkami, całą dłonią, turla ją po podłodze itp. Dziecko dmucha w szklaną butelkę, próbuje wydobyć dzwięk, stuka delikatnie paluszkami itp. Rodzic trzyma butlkę nisko, dziecko gra cicho, butelka jest wysoko- dziecko gra głośno.

CZWARTEK

  • Rozmowa wprowadzająca. Przykładowe pytania do rozmowy rodzica z dzieckiem:"Czy woda jest potrzebna?, Do czego?,Co się stanie, gdy jej zabraknie?, Co możemy zrobić, aby jej nie zabrakło?
  • Zabawa badawcza „Jaki kształt ma kropla?”. Rodzic stawia przed dzieckiem miskę z wodą i tackę z przygotowanymi przedmiotami.(kredki, plastikowe czyste strzykawki, rurki do napojów, zakraplacze do leków, wykałaczki szaszłykowe itp) Rodzic zwraca się do dziecka: Spróbuj za pomocą przedmiotów, które masz na tacy, wydobyć z miski kroplę wody. Wypróbuj, który przedmiot jest najlepszy. Jaki kształt ma kropla?
  • Eksperymenty z wodą -"Mama w domu"


https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts

https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM

 

PIĄTEK

  • "Miękkie- szorstkie" zabawa badawcza. Rodzic przygotowuje dziecku kawałki, ścinki różnych materiałów. Dziecko dotyka je i określa, podaje cechy tkaniny: miekki, gruby itd.

Rodzic pyta też dziecko co możemy zrobić z kawałków tkanin, jak je powtórnie wykorzystać, czyli poddac recyklingowi.

  • Rodzic czyta dziecku wiersz pt."Gałgankowe Królestwo" i krótko rozmawia o wierszyku.

"Gałgankowe Królestwo "

W pewnym państwie, gdzieś za wzgórzem, zamek stoi z wieżą w chmurze.

Król tam rządzi gałgankowy, co swój kodeks ma surowy! Kocha ptaki, kwiaty, dzieci, lecz nie lubi, gdy ktoś śmieci!

Gdy się woda zbytnio leje, król ze złości zielenieje! Gdy ktoś zrywa piękne kwiaty, rwie na sobie wszystkie szaty!

Każdy króla tutaj słucha i nastawia pilnie ucha . Już nie słychać krzyków, złości, bo królestwo lśni w czystości

Gałgankowy lud świętuje, ze swym królem wiwatuje! Bo Królestwo Gałgankowe obyczaje ma wzorowe!

  • Wykonanie wspólnie z dzieckiem kukiełki z Gałgankowego Królestwa z kawałków tkanin, łyżki drewnianej lub butelki, włóczki, guzików, nakrętek koralików i innych materiałów.
  • Swobodne zabawy inscenizacyjne z kukiełką - tworzenie teatrzyku.
  • Ogłaszam konkurs z nagrodami na najciekwszą gałgankową kukiełkę. Rozstygnięcie konkursu po naszym powrocie do przedszkola, więc zachęcam wszystkie moje Przedszkolaki do działania i czekam z niecierpliwością na Was i wasze prace.

Pozdrawiam serdecznie

Anna Łyszcz

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj: Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW ...
Język angielski

Język angielski

2020-03-27

Witam ponownie.

Dziś zapraszam do wysłuchania kolejnej wiosennej piosenki link https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

i wykonania karty pracy. (w załączniku do wydrukowania)

Drugim zadaniem jest odsłuchanie "Spring vocabulary" link https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i

powtarzanie angielskich słówek.

Iwona Suska.

Temat : Fun Spring

 

1. Posłuchaj piosenki Spring Song for Kids - Spring is HERE by ELF Learning

https://www.youtube.com/watch?v=_ZXdJ46IX0I

i wklej odpowiednie obrazki w wykropkowane miejsca (karta z obrazkami w załączniku)

 

 

 

I can see a rainbow(rejnboł),................................

 

 

 

I can hear the bees, (bis)…............................

 

 

 

I can feel the wind,(łind)............................................. Spring is here!

 

 

 

I can see the butterflies, (baterflajs) …........................

 

 

 

I can hear the frogs,(frogs) ….....................................

 

 

 

 

I can feel the sun,(san).................................

 

Spring is here!

Goodbye winter, hello spring. A new start for everything,

Goodbye snow, hello sun, Letʼs go outside and have some fun.

 

 

I can see the cherry trees,(triis)............................

 

 

 

I can hear the birds,(berds) …........................

 

 

 

 

I can smell the flowers,(flałers)......................................

 

Spring is here!

 

I have a runny nose,(nołs)...............................

 

 

I have itchy eyes,(ajs) ….............................

 

I have hay fever,

Spring is here! ACHOO!!!

Goodbye winter, hello spring, A new start for everything,

Goodbye snow, hello sun, Letʼs go outside and have some fun,

Letʼs go outside and have some fun, Letʼs go outsiiiiiiiiide, and have some FUN!

 

2. Posłuchaj nagrania Spring vocabulary, seasons : https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i powtórz słowa.

 

Przeczytaj: Język angielski ...
Język angielski

Język angielski

2020-03-25

Witam

Zachęcam wszystkie dzieci i rodziców

do zabawy z językiem angielskim

Zadania do wykonania w załącznikach.

Iwona Suska

Temat: Spring is here!

1.Przypomnienie i utrwalenie nazw stanów pogody

  • zaśpiewaj piosenkę Weather Song For Kids: The Sun Comes Up!i pokaż ją za pomocą gestów:https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Sunny x4

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Cloudyx4

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Rainyx4

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Snowyx4

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

 

Pokoloruj właściwy obrazek

 

https://ecdn.teacherspayteachers.com/thumbitem/Weather-Coloring-Worksheet-FREE--3804749-1525816442/original-3804749-1.jpg

 

 

2.Wysłuchaj piosenki: Spring Songs for Children - Spring is Here with Lyrics - Kids Songs by The Learning Station https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

i pokoloruj zwierzęta które się w niej pojawiły:

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a bluebird. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a bluebird that is how we know.

Do the bird walk and strut your thing.

Do the bird walk and flap your wings.

Do the bird walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a bee. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a bee that is how we know.

Do the bird walk and strut your thing.

Do the bee walk and flap your wings.

Do the bee walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a ladybug. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a ladybug that is how we know.

Do the ladybug walk and strut your thing.

Do the ladybug walk and flap your wings.

Do the ladybug walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a butterfly. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a butterfly that is how we know.

Do the butterfly walk and strut your thing.

Do the butterfly walk and flap your wings.

Do the butterfly walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a frog That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a frog that is how we know.

Do the frog jump and strut your thing.

Do the frog jump bada bing.

Do the frog jump do anything and look around for another sign of spring !

Whait. There's some moscquitos

Allright frogs tongues out! Here We Go!!

there's another one! Tongues out!.....

Przeczytaj: Język angielski ...
1 z 7
Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie

Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie
ul. Kościuszki 1
21-100 Lubartów
tel.: 81 855 25 36
email: przedszkole.miejskie2@wp.pl