Grupa: Biedronki

Aktualności z grupy: Biedronki

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim

2020-04-02

Witam dzieci i rodziców

i zapraszam do wysłuchania kolejnych piosenek

oraz utrwalenia nazw kolorów i liczebników w języku angielskim.

1.Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational

https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

oraz

2.Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

dodatkowo dla chętnych w załączniku obrazek do wydrukowania i pokoorowania

Iwona Suska

1.Posłuchaj piosenki o wiosennych kwiatach i policz je po angielsku.

5 Spring Flowers | Preschool | The World Around Me | Kid Friendly | Educational

https://www.youtube.com/watch?v=8utHu0EaT6c

One(łan) 1

Two (tu) 2

Three (fri) 3

Four (for) 4

Five (fajf) 5

and

Five (fajf) 5

Four (for) 4

Three (fri) 3

Two (tu) 2

One(łan) 1

2.Posłuchaj piosenki i narysuj 6 kwiatów w kolorach, które usłyszałeś.

Sing a Song of Flowers | Song Lyrics | Preschool Songs | Rhymes Songs | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

Sing a song of flowers,

flowers all around

Flowers that are growing,

growing in the ground

Flowers of every color,

they look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow Blue and purple too!

Dla chętnych karty pracy w załącznikach.

Witam wszystkie dzieci i rodziców,

którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.

Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :

  1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI

Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.

Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja:

2 Poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:

I See Something Blue .Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

I See Something Pink. Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Dla chętnych karty pracy w załączniku.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Przeczytaj: Zabawy z językiem angielskim ...
WAŻNE!!! REKRUTACJA

WAŻNE!!! REKRUTACJA

2020-04-01

WAŻNE!!!

REKRUTACJA

 

Drodzy Państwo, w wyniku postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2020/2021 przedstawiamy listę kandydatów zakwalifikowanych oraz listę kandydatów niezakwalifikowanych do Przedszkola Miejskiego nr 2                                w Lubartowie. Jednocześnie pragniemy poinformować, iż lista dzieci zakwalifikowanych nie jest jednoznaczna z listą dzieci przyjętych.

Rodzic ma obowiązek potwierdzić wolę przyjęcia dziecka/kandydata do przedszkola

telefonicznie lub e-mailowo do dnia

17 kwietnia 2020r. do godz 15.00

 

Adres e-mailowy :przedszkole.miejskie2@wp.pl

Nr telefonu: 81 855 25 36

Lista dzieci przyjętych do Przedszkola Miejskiego nr 2 zostanie podana 21 kwietnia 2020r.

Lista kandydatów zakwalifikowanych na rok szkolny 2020/2021:

ROCZNIK 2017

1. Bucior Natalia

2. Budzyński Kacper

3. Bocian Julia

4. Grzelak Dominik

5. Kamiński Hubert

6. Kobyłko Adam

7.Kubera Klaudia

8.Kuśmirek Michał

9. Kruczek Laura

10. Lik Antoni

11.Majcher Marcel

12. Matyjaszczyk Fabian

13. Mitura Wojciech

14.Niewiadomski Adam

            15. Onyszko Jakub

           16.Pietrak Hanna

            17.Popielecki Bernard

            18. Sagan Krzysztof

            19. Sikora Alan

             20. Szczygieł Wiktor

             21. Szymona Dominik

              22. Zbiciak Zofia

ROCZNIK 2016

1. Ćwikła Julia

2. Gumieniak Anastazja

           3. Matwiej Kajetan

 

Lista kandydatów niezakwalifikowanych na rok szkolny 2020/2021:

 

1. Budka Mikołaj

      2. Golonka Bartłomiej

      3. Hamera Filip

 4. Małyska Fabian

 5. Rarak Michał

 6. Sadłowski Wojciech

 7. Kozak Natalia

 8. Kulawczuk Jan

Komisja Rekrutacyjna w składzie:

mgr Katarzyna Świniarska- przewodnicząca komisji

mgr Renata Poznańska- członek komisji

mgr Paulina Sieńczak- członek komisji

 

 

 

 

 

Przeczytaj: WAŻNE!!! REKRUTACJA ...
Zabawy  z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim

2020-03-31

Witam wszystkie dzieci i rodziców,

którzy chcą zabawić się z językiem angielskim.

Dziś w zestawie na poprawę humoru ulubione piosenki :

1. Roly Poly Song | Kids Nursery Rhymes https://www.youtube.com/watch?v=x75Ov5WbpfI

Proszę aby wszystkie dzieci, które znają tą piosenkę spróbowały zaśpiewać i pokazać ją za pomocą gestów swojemu rodzeństwu lub rodzicom.

Jeśli lubisz grać w kolory oto propozycja:

2 Poszukaj kolorów w swoim pokoju lub w domu wskaż je i zabaw się tak jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu:

I See Something Blue .Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

I See Something Pink. Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodziców.

Dla chętnych karty pracy

                                                     Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

                                                                                 Iwona Suska

 

Narysuj coś w kolorze:

I see something blue:

(coś niebieskiego)

I see something yellow:

(coś żółtego)

I see something red:

(coś czerwonego)

I see something purple:

(coś fioletowego)

I see something pink:

(coś różowego)

I see something orange:

(coś pomarańczowego)

I see something brown:

(coś brązowego)

I see something green:

(coś zielonego)

 

Przeczytaj: Zabawy z językiem angielskim ...
Uwaga Rodzice BIEDRONEK

Uwaga Rodzice BIEDRONEK

2020-03-30

Dzień dobry!!

Witam w kolejnym tygodniu nauczania domowego. Przedstawiam Państwu zamierzenia dydaktyczne na pierwszy tydzień kwietnia, a następnie kilka aktywności do wykonania z dziećmi w domu w ramach zajęć dydaktycznych.

 

1. Wiosenne powroty

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd)
  • układanie figur, patyczków, klocków według podanego wzoru.
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

 

1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nad­chodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.

Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.

To jest gniazdo bociana.

Dziadku, tam nikogo nie ma.

Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.

Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

I one też kiedyś odlecą?

Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.

Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.

I dziobów – dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają!

Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś

Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.

Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:

Kle, kle

Klekotaniem zbudził bociek

całe gniazdo swoich pociech.

Kle, kle dzwoni w ptasich główkach

niczym głośna ciężarówka!

Znowu tatko tak klekoce,

że zarywa boćkom noce?

Czemu tatuś nasz kochany

taki dziś rozklekotany?

Bocian skrzydłem dziób zasłania,

sen miał nie do wytrzymania!

Ach, obudźcie mnie już, błagam,

bo was chciała połknąć żaba!

2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania

 

Rodzic zadaje pytania:

- Dokąd pojechał Olek?

- Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

- W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

- Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

- Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

 

3. Jeżeli mają państwo w domu książki z ptakami proszę o zaprezentowanie zdjęć ptaków powracających do nas wiosną: czajki, jerzyka, słowika, szpaka, skowronka, żurawia, jaskółki, bociana. Na każdym zdjęciu wskazują części ptaka wymienione przez N.: głowę, dziób, oko, tułów, skrzydła, ogon, nogi.

 

4. Prezentacja filmu pt. „Wywiad z bocianem”

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

5. Wykonanie pracy plastycznej „Bocian” przy użyciu płatków kosmetycznych, papieru kolorowego i kleju. Dzieci doklejają wycięte z papieru chmurki, mogą je też narysować, przyklejają lub rysują trawkę.

 

Jeśli nie mamy płatków kosmetycznych możemy wykonać bociana w inny sposób.

Wystarczy kolorowanka przedstawiająca bociana, czerwony papier kolorowy, klej, czarna kredka. Zadaniem dzieci jest wykleić papierem kolorowym dziób i nogi bociana, a odpowiednie fragmenty (np. końcówki piór na skrzydłach) pokolorować na czarno.

 

6. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest żabka” ciepło-zimno. Potrzebna będzie żabka- gotowa zabawka lub zrobiona z papieru. Rodzic chowa żabkę, dziecko kierowane wskazówkami rodzica szuka żabki. Hasło „ciepło”- mówimy gdy dziecko zbliża się do żabki, „zimno”- gdy się oddala. Ważne! Gdy dziecko znajdzie żabkę musi określić gdzie ona była używając określeń: pod, za, obok, przed, w . Następnie dziecko chowa żabkę, a rodzic szuka.

 

7. Wizualizacja ,,Powracające ptaki’’ - wyobraź sobie, że jesteś ptaszkiem, który powraca z ciepłej Afryki gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u nas jest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić. Leciał niewysoko. Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden groźnie ryczał (dzieci otwierają buzię szeroko i udają ryczącego lwa). Nad rzeką ujrzał słonie, które pięknie, na wszystkie strony kręciły trąbami (dzieci złączonymi i wyciągniętymi do przodu ustami kręcą na wszystkie strony). Na drugim brzegu rzeki wylegiwały się cztery tłuste hipopotamy (dzieci nadymają policzki cztery razy). Wkrótce ptaszek doleciał do morza i usłyszał szum jego fal (szu, szu, szu, szu). Morze było głębokie i szerokie i leciał nad nim nasz ptaszek przez wiele godzin. Kiedy znalazł się nad lądem, przysiadł na chwilkę, aby się pożywić nasionkami (z buzi dzieci robią dziobek i lekko rozchylają środkową część ust, tworząc kółeczko). Po jedzeniu pięknie wyczyścił dziobek (języki czyszczą kąciki ust). Wiedział nasz ptaszek, że już jest niedaleko – przeleciał jeszcze nad pastwiskiem, gdzie brykały koniki (kląskanie) i minął w powietrzu wieżę Kościoła, gdzie głośno biły dzwony ( bim, bam, bim bam). Na polu, tuż przy jego rodzinnym lesie pracował traktor ( naśladujemy wargami dźwięk traktora). Jeszcze tylko kilka machnięć skrzydłami i już był przy swym rodzinnym gnieździe. Poczuł się szczęśliwy i radośnie zaśpiewał (ćwir, ćwir, ćwir).

 

8. Układanie rytmów- zabawa dydaktyczna. Do zabawy będą potrzebne wycięte z papieru kształty, mogą to być figury geometryczne lub serduszka, gwiazdki, kwiatki – wybór należy do państwa. Ja przedstawię przykład zabawy na figurach geometrycznych. Wycinamy 3 rodzaje kształtów np. koło, kwadrat, trójkąt. Potrzebne będą 2 zestawy jeden dla rodzica, drugi dla dziecka.

a) Rodzic układa rytm: kółko, trójkąt, kółko, trójkąt, kółko, trójkąt

Dziecko : układa taki sam rytm, następnie ma za zadanie ułożyć dalszy ciąg układu

b) R. układa rytm kółko, trójkąt, kwadrat,kółko, trójkąt, kwadrat

Dziecko: układa taki sam rytm, następnie ma za zadanie ułożyć dalszy ciąg układu

c) R. układa rytm: kółko, trójkąt, trójkąt, kółko, trójkąt, trójkąt, kółko

Dziecko: układa taki sam rytm, następnie ma za zadanie ułożyć dalszy ciąg układu

 

Układamy różne ciągi figur, pozwalamy dziecku aby to ono ułożyło rytm dla rodzica, ważne aby zacząć od układów dwu elementowych, a następnie przejść do trzy elementowych (jeśli będą za trudne zostajemy na 2 elementowych i ćwiczymy je).

 

9. Układanie obrazów wg wzoru. Do wykorzystania to co mamy w domu: patyczki do liczenia, nakrętki od butelek, fasolki, kasztany, paseczki papieru itp. Rodzic układa prosty wzór np. trójkąt z trzech patyczków- dziecko odwzorowuje, kwiatek z nakrętek- dziecko odwzorowuje, domek z paseczków- dziecko odwzorowuje.

 

 

10. Masażyk na plecach

 

Tu ptaszka małego gniazdeczko rysujemy koła

Tu się wylało mleczko głaskanie pleców otwartą dłonią w środek pleców

Tu żabka do wody wskoczyła lekkie uderzenie otwartą dłonią w środek pleców

A tędy mróweczka chodziła „Chodzenie” palcem wskazującym i środkowym”

I słoń przeszedł ciężko tędy naprzemienny marsz dwiema zwiniętymi w pięści dłońmi

I wąż miał tu swoje wykręty naśladowanie ruchów węża, rysowanie palcem pętli

I nawet skrobały skrobaki skrobanie wszystkimi palcami

Na świecie są różne dziwaki uderzanie opuszkami palców

Teraz zaśnij dziecino miła głaskanie po głowie

bo bajeczka już się skończyła masowanie po plecach otwartymi dłońmi

 

11. Oczywiście dużo kolorowanek, ćwiczeń grafomotorycznych- ćwiczymy rączki :)

 

Drodzy Rodzice, przekazujemy Wam możliwość korzystania z płyty Bliżejprzedszkolna pięciolinia – utwory do tańca, śpiewania i zabawy na marzec, na której są piosenki o tematyce wiosennej. Planowaliśmy słuchać piosenek podczas zajęć i bawić się przy nich w przedszkolu, ale ponieważ nie mamy takiej możliwości, zachęcamy do tego, aby dzieci słuchały piosenek i bawiły się przy nich w domu. Na płycie znajdują się piosenki edukacyjne, piosenki do tańca i zabaw muzyczno-ruchowych oraz piosenki do nauki języka angielskiego.

Wystarczy wejść na stronę „Moja płytoteka”
https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka,
zalogować się*, wcisnąć przycisk DODAJ KOD i wpisać kod bpmarzec, który odblokuje dostęp do płyty.

*Jeśli nie są Państwo zalogowani na stronie www.blizejprzedszkola.pl, system automatycznie wygeneruje prośbę o dokonanie rejestracji. Proces trwa bardzo krótko, a rejestracja jest bezpłatna. Dostęp do płyty jest możliwy wyłącznie po zalogowaniu.

Miło nam będzie, jeżeli podzielą się Państwo z nami miłym słowem, uwagami dotyczącymi naszej nowej usługi, jaką jest Płytoteka.
Kod bpmarzec ważny jest przez 50 dni od momentu aktywacji.

Pozdrawiam gorąco Paulina Sieńczak

 

 

Przeczytaj: Uwaga Rodzice BIEDRONEK ...
Język angielski

Język angielski

2020-03-27

Witam ponownie.

Dziś zapraszam do wysłuchania kolejnej wiosennej piosenki link https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

i wykonania karty pracy. (w załączniku do wydrukowania)

Drugim zadaniem jest odsłuchanie "Spring vocabulary" link https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i

powtarzanie angielskich słówek.

Iwona Suska.

Temat : Fun Spring

 

1. Posłuchaj piosenki Spring Song for Kids - Spring is HERE by ELF Learning

https://www.youtube.com/watch?v=_ZXdJ46IX0I

i wklej odpowiednie obrazki w wykropkowane miejsca (karta z obrazkami w załączniku)

 

 

 

I can see a rainbow(rejnboł),................................

 

 

 

I can hear the bees, (bis)…............................

 

 

 

I can feel the wind,(łind)............................................. Spring is here!

 

 

 

I can see the butterflies, (baterflajs) …........................

 

 

 

I can hear the frogs,(frogs) ….....................................

 

 

 

 

I can feel the sun,(san).................................

 

Spring is here!

Goodbye winter, hello spring. A new start for everything,

Goodbye snow, hello sun, Letʼs go outside and have some fun.

 

 

I can see the cherry trees,(triis)............................

 

 

 

I can hear the birds,(berds) …........................

 

 

 

 

I can smell the flowers,(flałers)......................................

 

Spring is here!

 

I have a runny nose,(nołs)...............................

 

 

I have itchy eyes,(ajs) ….............................

 

I have hay fever,

Spring is here! ACHOO!!!

Goodbye winter, hello spring, A new start for everything,

Goodbye snow, hello sun, Letʼs go outside and have some fun,

Letʼs go outside and have some fun, Letʼs go outsiiiiiiiiide, and have some FUN!

 

2. Posłuchaj nagrania Spring vocabulary, seasons : https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284 i powtórz słowa.

 

Przeczytaj: Język angielski ...
Język angielski

Język angielski

2020-03-25

Witam

Zachęcam wszystkie dzieci i rodziców

do zabawy z językiem angielskim

Zadania do wykonania w załącznikach.

Iwona Suska

Temat: Spring is here!

1.Przypomnienie i utrwalenie nazw stanów pogody

  • zaśpiewaj piosenkę Weather Song For Kids: The Sun Comes Up!i pokaż ją za pomocą gestów:https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Sunny x4

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Cloudyx4

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Rainyx4

How's the Weather?

How's the Weather?

It's Snowyx4

The Sun comes Up Up Up

The Rain comes Down Down Down

How's the Weather?

How's the Weather?

 

Pokoloruj właściwy obrazek

 

https://ecdn.teacherspayteachers.com/thumbitem/Weather-Coloring-Worksheet-FREE--3804749-1525816442/original-3804749-1.jpg

 

 

2.Wysłuchaj piosenki: Spring Songs for Children - Spring is Here with Lyrics - Kids Songs by The Learning Station https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

i pokoloruj zwierzęta które się w niej pojawiły:

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a bluebird. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a bluebird that is how we know.

Do the bird walk and strut your thing.

Do the bird walk and flap your wings.

Do the bird walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a bee. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a bee that is how we know.

Do the bird walk and strut your thing.

Do the bee walk and flap your wings.

Do the bee walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a ladybug. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a ladybug that is how we know.

Do the ladybug walk and strut your thing.

Do the ladybug walk and flap your wings.

Do the ladybug walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a butterfly. That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a butterfly that is how we know.

Do the butterfly walk and strut your thing.

Do the butterfly walk and flap your wings.

Do the butterfly walk do anything and look around for another sign of spring !

Spring is here. Spring is here.

How do you think I know?

I just saw a frog That is how I know.

Spring is here. Spring is here.

How do you think we know?

We just saw a frog that is how we know.

Do the frog jump and strut your thing.

Do the frog jump bada bing.

Do the frog jump do anything and look around for another sign of spring !

Whait. There's some moscquitos

Allright frogs tongues out! Here We Go!!

there's another one! Tongues out!.....

Przeczytaj: Język angielski ...
1 z 8
Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie

Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie
ul. Kościuszki 1
21-100 Lubartów
tel.: 81 855 25 36
email: przedszkole.miejskie2@wp.pl