Aktualności

Drodzy Rodzice!

Drodzy Rodzice!

2020-03-24

Drodzy Rodzice!

Pragnę zaprezentować materiały na tydzień o tematyce „ Wiosenne przebudzenie”. Są to propozycje zabaw, które można wykorzystać podczas pobytu w domu, w relacji z dzieckiem „jeden na jeden”.

Główne cele pracy na ten tydzień to:

- wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 5.

1. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej o wiośnie.

Wracają ptaki z daleka

i kwiatki kiełkują wokoło.

Nadchodzi pora radosna,

bo właśnie zaczyna się… (wiosna)

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dzieci o podanie rozwiązania.

2. Słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Witaj, wiosno!

Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosen­ki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic.

Jak to: nic – oburzył się tato. – Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz.

Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek. – Wszędzie szaro, buro i ponuro…

Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda?

Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek.

Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami.

Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz!

Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada.

Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbo­wych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie…

Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie!

Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny.

Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk:

Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis!

Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wia­domo skąd tuż nad ziemią.

To podbiał – wyjaśnił dzieciom tato. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślinka.

A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada.

Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tato. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować.

Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć.

Pąki na żywopłocie! – meldował Olek.

Zielony listek, o tu – na klombie! – nie dawała za wygraną Ada.

Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosną­cych na trawniku, tuż obok ich własnego domu.

Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć.

3.Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania

Rodzic zadaje pytania:

-Na co narzekały dzieci?

-Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi?

-Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku?

-Czy w waszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny?

4. Zachęcam do obejrzenia z dzieckiem filmu na YOU TUBE pt. Wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie - nowy film edukacyjny dla dzieci po polsku – AbcZabawa

link: https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

5. Dzielenie wyrazów na sylaby / w przedszkolu podejmujemy próby dzielenia wyrazów na sylaby- wyrazy 1,2 lub 3 sylabowe- zachęcam do wspólnego ćwiczenia w domu.

Rodzic mówi wyraz a następnie wspólnie z dzieckiem dzieli wyraz wyklaskując każdą sylabę np. zupa- zu-pa – 2 sylaby, 2 klaśnięcia w dłonie

Wyrazy do sylabowania : krokus, bazie, słońce, chmura, motyl, listek, przebiśnieg, bocian, żaba, woda, trawnik, Olek, Ada, tata wiosna oraz wiele innych pozostawiam rodzicom dowolność w wyborze wyrazów.

6. Zabawa matematyczna

-„Pestki dyni”

Rodzic podaje dziecku pestki dyni i zachęca do ich próbowania oraz określenia, jakie one są (smaczne, zdrowe, twarde). Następnie prosi dziecko, aby pogrupowało pestki po 4 (5) na kartce-można narysować kilka zbiorów, do których dz. będzie wkładało pestki a następnie przeliczyły, ile mają takich grupek. Do zabawy można wykorzystać np. pestki słonecznika lub inne przedmioty, króre można przeliczać np. fasolki, kulki czekoladowe, klocki itp.

- „Liczenie nasion”-

Patyczki do lodów lub pęsety, nasiona: grochu, fasoli, bobu, kukurydzy- to są tylko propozycje, wykorzystujemy do zabawy to, co mamy w domu.

Rozsypujemy na stoliku wymieszane nasiona: grochu, fasoli, bobu. Dzieci za pomocą patyczków lub pęset rozdzielają je na poszczególne rodzaje, opisują różnice w ich wyglądzie, wielkość, kolor, kształt. Następnie segregują nasiona zgodnie z poleceniami rodzica, układają z nich szeregi, określają na oko, których jest więcej, i sprawdzają, np. łącząc je w pary. Liczą ziarna z poszczególnych grup i mówią: Tu jest więcej, a tu jest mniej. Tworzą rytmy powtarzające się czteroelementowe sekwencje: groszek fasolka bób kukurydza. Układają kwiatki, np.: kładą ziarna grochu wokół ziarna bobu i odwrotnie,

7. Praca plastyczna Wiosenne kotki.

Kolorowa kartka z bloku technicznego lub rysunkowego, rysujemy wazon, który dziecko może pomalować w dowolny sposób: kredką, farbą, ozdobić plasteliną. Z brązowego papieru wycinamy cienkie paski – to będą gałązki bazi, z waty dziecko robi kuleczki i przykleja do gałązek – to będą „kotki”. Piękny obrazek dziecka wieszamy na lodówce, żeby wszyscy podziwiali:)

8. Zakładanie wiosennej hodowli. Potrzebne będą : doniczka, ziemia, nasionka,, ziół, rzeżuchy, cebulki kwiatowe, lub cebula- to zależy co mają państwo w domu. Dziecko samodzielnie wsypuje ziemię do doniczki za pomocą łopatki, następnie sypie nasionka lub wkłada cebulkę, podlewa. Ważne aby porozmawiać z dzieckiem co jest potrzebne roślince aby rosła: woda, słońce, ziemia. Dziecko może zilustrować te elementy na kartce w celu utrwalenia.

9. Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak Wiosna.

Wiosna w zielonej sukience

nogami bosymi stąpa.

I gdzie stopę stawia,

tam… to chyba czary –

wiosenny kwiat zostawia.

Po spacerze wiosny

świat zmienia się cały.

Ptaki wśród zieleni

radośnie śpiewają,

motyle fruwają,

świerszcze cicho grają.

Kwiaty kolorowe

wśród traw zakwitają.

Gdyby nie ty, wiosno,

i te twoje czary,

to świat byłby pewnie

i smutny, i szary.

10. Zabawa matematyczna na podstawie wysłuchanego wiersza.

Rodzic prezentuje obrazek kwiatka bez płatków. Pyta: Czego mu brakuje? Dokleja (może to zrobić np. za pomocą taśmy mocującej) dwa płatki, lub tylko dokłada płatki a dziecko je przelicza. Następnie dokleja/dokłada kolejne płatki, a dziecko ponownie je przelicza. Rodzic mówi: Wiosną wieje wiatr. Zdmuchnął dwa płatki. Ile ich teraz jest? Działania można modyfikować zgodnie z możliwościami i zainteresowaniem dzieci. Można zrobić kilka kwiatków i porównywać, na którym kwiatku jest więcej płatków.

11. Utrwalanie zdobytej wiedzy – quiz dydaktyczny.

Dzieci odpowiadają poprzez uśmiech (prawda) lub smutną minę (fałsz).

Pora roku, która jest teraz, to wiosna.

Wiosną jest mało kwiatów.

Wiosną jest bardzo zimno i często pada śnieg.

Wiosną przyroda budzi się do życia.

Kolorowanie rysunków wiosennych kwiatów według wzoru.

Kolorowanki z rysunkami wiosennych kwiatów, obrazki kwiatów.

Dzieci kolorują rysunki kwiatów zgodnie z obrazkami, które mają rozłożone przed sobą- ksiązżka obrazek w internecie.

12. Zabawy paluszkowe „Bociek”

Chodzi sobie bociek,

Moczy nogi w błocie- ( spacerują palcem wskazującym i środkowym prawej dłoni)

Nogi długie ma

łąkę dobrze zna ( a następnie lewej dłoni)

Dziób swój wkłada między trawy(rozkładają szeroko palce lewej dłoni,pomiędzy, które wkładają zetknięte ze sobą palec wskazujący i kciuk prawej dłoni-dziób)

Gdzie się żaby pochowały..? (kciukiem i palcem wskazującym prawej dłoni naśladują klekotanie)

 „Ptaszek”

Ciemne chmury wisiały (zaciskają obie dłonie pięści)

z nich kropelki spadały ( ruchem palców naśladują spadające krople)

Leciał sobie ptaszek (łączą ze sobą kciuki, a pozostałymi palcami poruszają jak skrzydłami)

schował się pod daszek ( stykają palce ze sobą tworząc „daszek”)

W daszku była dziurka ( odsuwają palce wskazujące od pozostałych tak aby w daszku byłą dziurka)

zmoczył ptaszek piórka (łączą ze sobą kciuki, a pozostałymi palcami poruszają jak skrzydłami)

Przekazuję adresy stron internetowych, które można wykorzystać w zabawach z dziećmi:

https://przedszkolankowo.pl/                                                                                                                                                               https://przedszkolankowo.pl/2020/03/20/czesc-1-domowe-wyzwania-bazgrolkow-czyli-rodzinny-projekt-dzialan-edukacyjnych/https://eduzabawy.com/                                                                                                                                                                              https://childdevelop.pl/worksheets/tag-detsad-sortpop                                                                                                     https://childdevelop.pl/                                                                                                                                   https://www.eprzedszkolaki.pl/

Pozdrawiam i życzę zdrowia! Paulina Sieńczak wychowawca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj: Drodzy Rodzice! ...
UWAGA

UWAGA

2020-03-23

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020r. ze zm. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ograniczone zostało funkcjonowanie przedszkola do 10 kwietnia 2020r.

Dokumenty rekrutacyjne można składać w siedzibie przedszkola lub wysyłać na adres e mail przedszkole.miejskie2@wp.pl

Rodziców dzieci zapraszamy do odwiedzania naszej strony internetowej, na której nauczyciele poszczególnych grup zamieszczają tematy do realizacji z dziećmi w domu.

W ważnych sprawach możecie Pastwo kontaktować się z przedszkolem telefonicznie:  81 855 25 36  lub na adres e-mail przedszkole.miejskie2@wp.pl

 

 

Przeczytaj: UWAGA ...
Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW

Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW

2020-03-22

Posłuchaj wiosennych piosenek

 „ KLE- KLE BOĆKU ”

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Kle-kle, boćku kle- kle ,
witaj nam bocianie,
Łąka ci szykuje,
Łąka ci szykuje,
Żabki na śniadanie.


Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wracasz,
Gdy zza morza wracasz,
Wiosnę nam sprowadzisz.

Kle-kle boćku, kle-kle,
Witaj na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.

„MASZERUJE WIOSNA”

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

                          Pozdrawiam serdecznie  Edyta Kosik

Szanowni Rodzice z gr.III "Krasnoluski" w wyniku zaistaniałej, trudnej sytuacji wszyscy jesteśmy zmuszeni do zmiany naszych planów i przeorganizowania naszego życia. Praca nauczyciela przedszkola opiera się na bezpośrednim kontakcie i interakcji z dziećmi, a w tym momen cie nie mamy takiej możliwości. Nie mniej serdecznie zachęcam do korzystania ze stron internetowych, które pomogą Wam ciekawie zorganizować czas dzieciom by nie dopadła ich nuda :

Zabawy multimedialne

ttp://www.kreatywniewdomu.plhttps://www.domowyprzedszkolak.pl/
https://miastodzieci.pl
https://szaloneliczby.pl/przedszkole
https://polki.pl/rodzina/dziecko,zabawy-dla-dzieci-27-najlepszych-pomyslow,10029608,artykul.html
https://www.bajkidoczytania.pl/bajki
https://panimonia.pl
https://www.schwytanechwile.pl/search/label/do%20pobrania
http://bystredziecko.pl
http://www.kreatywniewdomu.pl
https://eduzabawy.com
https://www.eprzedszkolaki.pl
https://mojedziecikreatywnie.pl
https://dziecisawazne.pl/15-zabaw-sensorycznych-dla-maluszkow
https://www.kredkauczy.pl
https://www.domowyprzedszkolak.pl/https://mojedziecikreatywnie.pl/                                                                                                https://www.bajkidoczytania.pl/bajki                                                                                                                                   

Filmy, gry i zabawy dla przedszkolaków

https://akademia.pwn.pl/material/2019_trampolina,37276.html

Ćwiczenia interaktywne. Lubię wiosnę. Lubię lato

https://akademia.pwn.pl/material/Cwiczenia-interaktywne-dodatkowe-i-rozszerzajace-dla-przedszkolakow-Lubie-wiosne-lubie-lato,36781.html

Zabawy ruchowe

Zabawy z rolkami po ręcznikach

https://akademia.pwn.pl/view/be3be7aa-e10b-4278-ac64-e65f4fea789c/37275/Zdrowy_przedszkolak_Zabawy_z_rolkami_po_recznikach.pdf

Zabawy kulinarne

Przepis obrazkowy na sałatkę warzywną

https://akademia.pwn.pl/view/5068205f-a381-3a8e-ab2a-59f8f2138080/36693/Zdrowy%20przedszkolak_Salatka%20warzywna%20z%20serem%20feta_przepis%20obrazkowy.pdf

Do końca marca realizowalibyśmy następujące zagadnienia tematyczne:

III.TEMAT TYGODNIA: "Szukamy wiosny"

TEMATY DNIA:

Żegnaj zimo! Witaj wiosno!

Szukamy zwiastunów wiosny

Od nasionka do jedzonka- zakładamy zielony ogródek

Ile ptaków przyleciałowiosną?

Zwiastuny wiosny

TEMAT TYGODNIA: "Wiosenne porządki"

TEMATY DNIA:

Wiosna się krząta

Mali ogrodnicy

Porządki w naszej sali

Domowe porządki

Robotek

Pozwoliłyśmy sobie zaproponować posłuchanie wiosennych piosenek: "Kle-kle boćku"
i "Maszeruje wiosna". Dzieci z grupy "Krasnoludki"jeszcze przed ustanowieniem przerwy w zajęciach zaczeły się uczyć piosenki o tematyce wielkanocnej pt.:"Kurka
i pisanki". Piosenka bardzo spodobała się dzieciom i chętnie ją śpiewały, więc podam jej słowa z nadzieją, że melodię udało im się zapamiętać.

"Kurka i pisanki"

Zniosła kurka dziesięć jaj,

co za kurka, ajajaj.

Teraz głośno jaka liczy,

dziś nie będzie jajecznicy

dziś nie będzie jajecznicy.

Niespodziankę zrobić chce

i w pisanki zmienić je.

Już pędzelek kręci z piórka,

bo to bardzo sprytna kurka,

bo to bardzo sprytna kurka.

Macha pędzlem raz i dwa,

wnet pisanki piękne ma.

Skrzydełkami zatrzepała

tak się cieszy kurka mała,

tak się cieszy kurka mała.

Chciałabym również zachęcić Państwa do założenia wraz z dziećmi wiosennych, zielonych ogródków na waszych parapetach. Dzieci mogą np. posadzić cebulkę na szczypiorek, posiać rzeżuchę lub inne nasiona. Nastepnie ich obowiazkiem będzie regularne podlewanie hodowli
i obserwowanie roślin, by same wnioskowały, czego rośliny potrzebują do wzrostu. Ważnym jest także p óźniejsze wykorzystanie " plonów" w postaci dodatku do twarogu lub kanapek.

A taki list do dzieci wystosowała sama Pani Wiosna:

Drogi Przedszkolaku!

Zima była taka długa! Bardzo już tęskniłam.Wiem, że dziś Wasza Mama/Tata przygotował dla Ciebie bardzo ciekawe zadania. Rozwiąż wieszyk- zagadkę, a będziesz wiedział, co dzisiaj będzie się działo!

Kiedy słonko mocniej grzeje,

śnieg na polach wnet stopnieje,

to odchodzi biała zima,

ruch w ogródkach się zaczyna.

Przygotujcie więc doniczki,

skrzynki, łopatki lub słoiczki.

Gdy roślinki wykiełkują,

parapet w grzadkę zaczarują.

Czy wiesz już, co będziesz robić? Życzę Wam miłej pracy. Obiecuję codziennie swoimi promykami ogrzewać wasz zielony ogródek.

Pozdrawiam,

Pani Wiosna

Podaje także kilka zagadek dotyczacych wiosny i zachęcam, aby inspirować dzieci do układania własnych zagadek:

Zagadka o tulipanie

Różnobarwne kwiaty
na rabatce rosną,
tulą się do siebie
dasz je pani wiosną.

Zagadka o wiośnie

Zakwitły krokusy, ptaki przylatują.
Jaką porę roku radośnie zwiastują?
Cóż to za pora roku radosna,
wokół zielono - to przyszła … .

Zagadka o kwiatkach

Co to z ziemi kiełkuje,
główkę pokazuje,
a na główce płatki,
to zapewne są … .


Zagadka o sasankach

W której nazwie kwiatów
mieszczą się sanki
a te kwiaty kwitną w marcowe ranki?

Zagadka o krokusie

Liliowy górski kieliszek,
ni mrozu, ni śniegu się nie lęka,
lecz zniszczyć może go tylko
bezmyślna człowieka ręka.

Zagadka o pąkach

W brązowych kapturkach
chowają się listki wiosną.
A potem będą zielone,
gdy trochę podrosną

Zagadka o kotkach wierzbowych

Mleczka nie piją
Myszek nie jedzą
Te bure kotki


Na drzewie siedzą iedługo zima pryśnie, śnieg już przebiłem... (przebiśnieg).

Lecę, będę w czasie krótkim, czy gotowe nasze budki? (szpak).

W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce (biedronka).

Wrócił zza morza, chodzi po błocie w czerwonych butach, biały pan...(bociek).

Ulepiła nad oknem swego gniazdka połowę, a już ćwierka wesoło, że mieszkanie gotowe (jaskółka).

Zwykle ztote, białe albo fioletowe, wychodzą spod ziemi te kwiaty marcowe (krokusy).

Skaczę po łące, pływam w wodzie, żyję z bocianem w ciągłej niezgodzie (żaba).

Nadchodzi po zimie, zielony dywan ściele wokół. Czy znasz imię tej pory roku? (wiosna).

Barwne skrzydła ogrzał w słonku. Leci ponad polem, ponad łąką. Czy to listek frunie w dali? Czy to latający kwiatek? (motyl)

 

Czas kwarantanny i konieczność zwiększonego pobytu w domu to dobry czas na wiosenne porządki wsród przedmiotów należących do dzieci: zabawek, różnego typu klocków, maskotek, książek. Zadaniem Rodziców będzie ewentalnie jedynie zapewnienie pojemników, koszy i ustalenie wraz z dzieckiem, co w którym będzie się znajdować. Pozwólmy także naszemu dziecku rozdzielić np. pranie, sparować skarpetki lub ułożyć sztucce w szufladzie w wyznaczonych miejscach.Wszystkie te działania nie tylko są pożyteczną pracą, z której dziecko będzie miało satysfakcję, ale również będą doskonalić takie umiejetności jak klasyfikowanie, dobieranie w pary,segregowanie, tworzenie zbiorów.

Serdecznie pozdrawiam

Anna Łyszcz

 

 

 

Przeczytaj: Uwaga Rodzice KRASNOLUDKÓW ...
Uwaga Rodzice MISIÓW

Uwaga Rodzice MISIÓW

2020-03-22

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec

23.03 – 27.03

Temat kompleksowy:  Wiosenne  przebudzenia

- poznanie i utrwalenie pierwszych oznak wiosny (obserwowanie zmian w przyrodzie),

- utrwalenie nazw zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia (zwrócenie uwagi na dobieranie garderoby do aktualnej pogody),

- zapoznanie ze zwyczajami związanymi z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,

- zapoznanie z wyglądem i nazwami kwiatów wczesnowiosennych (oglądanie albumów),

- poznanie warunków potrzebnych do wzrostu roślin – zakładanie zielonego kącika (sianie rzeżuchy, sadzenie cebuli na szczypior),

- zabawy z literą i głoską „Ł”,

- utrwalanie przeliczania na liczmanach w zakresie 10,

- zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach 1, 2, 5, 10 zł

„Krakowiak wiosenny” – piosenka

1.Zaszumiały wody, popłynęły lody

wiosenka, wiosenka, popłynęły lody

wiosenka, wiosenka, popłynęły lody

2.Po zielonym lesie głos się ptaków niesie

wiosenka, wiosenka, głos się ptaków niesie

wiosenka, wiosenka, głos się ptaków niesie

3.Już kwitną na łące kwiatki woniejące

wiosenka, wiosenka, kwiatki woniejące

wiosenka, wiosenka, kwiatki woniejące

30.03 – 03.04

Temat kompleksowy: Nie jesteśmy sami w kosmosie

- wzbogacenie wiadomości dzieci odnośnie kosmosu (oglądanie książek, albumów                                   o kosmosie, oglądanie filmików edukacyjnych w Internecie, poznawanie nazw planet                                  i ciekawostek na ich temat),

- wzbogacenie słownika dziecięcego o pojęcia: planeta, kosmos, Układ Słoneczny, astronauta, teleskop, luneta, droga mleczna,

- przybliżenie sylwetki znanego polskiego astronoma – Mikołaja Kopernika,

- zapoznanie z nazwami Układu Słonecznego,

- zabawy z literą, głoską „P”,

- zabawy z liczbą 10 (poznanie zapisu cyfrowego liczby 10),

- utrwalanie dodawania i odejmowania w zakresie 10,

„Ufoludki”  - piosenka

I. Gdzieś na krańcach galaktyki,

tam, gdzie gwiazdy wciąż mrugają,

zamieszkują ufoludki,

co na głowach czubki mają.

Są zielone, jak te żabki

i gumowe mają stroje.

kiedyś może nas odwiedzą,

jednak tego się nie boję.

Ref:

Ufoludki, ufoludki są przyjazne tak jak kotki.

A kto mówi, że są groźne ten rozsiewa zwykłe plotki.

II. Podróżują w swych rakietach

przemierzając kosmos cały,

chciałbym robić to, co one

jednak jestem jeszcze mały.

Gdy dorosnę, jestem pewien,                                                                                                                                                           że odwiedzę ich planety,

może nawet mnie zaproszą

do środka swojej rakiety.

Ref:

Ufoludki, ufoludki są przyjazne tak jak kotki.

A kto mówi, że są groźne ten rozsiewa zwykłe plotki.

Pozdrawiam serdecznie Katarzyna Świniarska

Przeczytaj: Uwaga Rodzice MISIÓW ...
Uwaga Rodzice PSZCZÓŁEK

Uwaga Rodzice PSZCZÓŁEK

2020-03-20

Drodzy Rodzice, obecna sytuacja zmusza nas do pozostania w domach. Dany nam czas warto poświęcić na wspólne zabawy z dziećmi. W związku z zaistniałą sytuacją, jaka zaskoczyła nas wszystkich, chciałbym  urozmaicić czas pobytu dzieci w domu. Zamieszczam  linki do ciekawych, edukacyjnych zabaw. Są tam kolorowani, rebusy, zadania rozwijające zdolności matematyczne i wiele innych zabaw. Jeśli tylko macie ochotę zapraszam do wspólnej zabawy z dziećmi!

http://www.kreatywniewdomu.pl                                                                                                          https://www.domowyprzedszkolak.pl/
https://miastodzieci.pl
https://szaloneliczby.pl/przedszkole
https://polki.pl/rodzina/dziecko,zabawy-dla-dzieci-27-najlepszych-pomyslow,10029608,artykul.html
https://www.bajkidoczytania.pl/bajki
https://panimonia.pl
https://www.schwytanechwile.pl/search/label/do%20pobrania
http://bystredziecko.pl
http://www.kreatywniewdomu.pl
https://eduzabawy.com
https://www.eprzedszkolaki.pl
https://mojedziecikreatywnie.pl
https://dziecisawazne.pl/15-zabaw-sensorycznych-dla-maluszkow
https://www.kredkauczy.pl
https://www.domowyprzedszkolak.pl/                                                                                                 https://mojedziecikreatywnie.pl/                                                                 

http://bystredziecko.pl/szlaczki-do-druku-dla-dzieci-04/?fbclid=IwAR0HnA3u_BdD_MqKqwJcBS2VG8j87CDqb-Ni1PDpFdL13IyiGz-BzXjSCsI                                                                                     

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/08/jak-ulepic-zwierzatka-z-plasteliny-krok-po-korku/                                                                                                            

https://mamopracuj.pl/10-pomyslow-na-kreatywne-zabawy-z-dziecmi/ 

https://www.eprzedszkolaki.pl/?fbclid=IwAR3P1gd1QZ6Srb_H46mD_V4OeX8rNnjeA8rbYbO5s9U63T20GnhbzLcMMBw                                                                                  

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/04/zabawy-dla-dzieci-w-przedszkolu/https://zabawnik.org/                                                                                                                                                  https://www.bajkidoczytania.pl/bajki

Szanowni  Rodzice przesyłam zamierzenia dydaktyczne na trzeci i czwarty tydzień marca, czyli treści które były by realizowane w czasie zajęć dydaktycznych w przedszkolu, zachęcam do ukierunkowania aktywności dzieci podczas pobytu w domu na te właśnie tematy.

III. TEMAT  TYGODNIA:  Witaj, wiosno!

TEMATY DNIA:

  1. Odgłosy wiosny
  2. Wiosna na widelcu
  3. Od motyla do gąsienicy
  4. Ślimak, Ślimak pokaż rogi
  5. Żegnamy zimę

IV. TEMAT  TYGODNIA:  Zwierzęta na wiejskim podwórku

TEMATY DNIA:

  1. Zwierzęta wiejskie
  2. Skąd się biorą jajka?
  3. Czy świnia to brudne zwierzę?
  4. Skąd się bierze wełna?
  5. Po co hodujemy krowy?

Piosenka „Nie śpijcie, kiedy wiosna”

1. Wiosna biega po łące,
deszczem trawy podlewa.
Popędza kwiaty by rosły,
otwiera liście na drzewach.                                                                                 

Ref.  To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.                                                                   

2. Wstańcie śpiochy zimowe,
śpicie smacznie jak susły.
Kubeł wody na głowę,
brzuch napełnijcie pusty.

Ref.   To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.

3. Wiosna biega po lesie,
budzi śpiące zwierzęta.
Śpiewy ptaków przyniesie,
wiosna o wszystkim pamięta.

Ref.  To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.

Wiersz „Przyjście wiosny” -Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.
-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiatki za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią –Witaj wiosno.

Pozdrawiam serdecznie

Renata Poznańska – wychowawca

Przeczytaj: Uwaga Rodzice PSZCZÓŁEK ...
Uwaga Rodzice MOTYLKÓW

Uwaga Rodzice MOTYLKÓW

2020-03-20

Drodzy rodzice  !

 Pragnę wysłać waszym dzieciom materiały do edukacji domowej – z różnych obszarów tematycznych  rozwijające wszystkie umiejętności  waszego dziecka. W ten sposób będziemy  realizować  podstawę programową.

Wysyłam państwu materiały do zabaw – tematycznych (związanych z kalendarzem na najbliższe dni), kulinarnych, ruchowych i językowych. W kolejnych dniach – zabawy multimedialne, plastyczne, muzyczne, matematyczne , przyrodnicze itd. Zachęcam państwa do przeglądania stron internetowych w celu edukowania  i wspólnej zabawy z dziećmi.

KARTY  PRACY  TYPU GRAFOMOTORYKA DO DRUKU

https://eduzabawy . com

ZABAWY MUZYCZNE W DOMU

http://m. youtube.com/kids

ZABAWY DLA DZIECI – MOJE DZIECI KREATYWNIE

https://mojedziecikreatywnie.pl

KOLOROWANIE WEDŁUG SYMBOLI

https://www.dropbox.com

                                                                                                                   Z poważanie                                                                                                                                                        Wychowawca :  Violetta Bronisz

 

Przedszkolny bank pomysłów i zabaw PWN ,, NOWA TRAMPOLINA’’

Do edukacji domowej

1. Zabawy tematyczne, związane z kalendarzem

Wiosna tuż-tuż. Karty pracy (21 marca – początek wiosny)

https://akademia.pwn.pl/material/PWN_Wiosna-tuz-tuz_karty_pracy,37740.html

W lesie. Karty pracy (21 marca – Dzień Lasów)

https://akademia.pwn.pl/material/PWN_W_lesie_karty_pracy,37738.html

Magia teatru. Karty pracy (27 marca – Dzień Teatru)

https://akademia.pwn.pl/material/PWN_Magia_teatru_karty_pracy,37737.html

2. Zabawy kulinarne

Przepis obrazkowy na sałatkę warzywną

https://akademia.pwn.pl/material/Zdrowy-przedszkolak-Salatka-warzywna-Przepis-obrazkowy,36693.html
Przepis obrazkowy na sałatkę owocową

https://akademia.pwn.pl/material/Zdrowy-przedszkolak-Salatka-owocowa-Przepis-obrazkowy,36692.html
Przepis obrazkowy na kanapki

https://akademia.pwn.pl/material/Zdrowy-przedszkolak-Kanapki-Przepis-obrazkowy,36691.html

3. Zabawy ruchowe

Zabawy z rolkami po ręcznikach

https://akademia.pwn.pl/material/Zdrowy_przedszkolak_Zabawy_z_rolkami_po_recznikach,37275.html
Ćwiczenia dla małych stópek

https://akademia.pwn.pl/view/00304d2e-16ef-3ada-b5b8-d732e0f12e4d/37010/Zdrowy%20przedszkolak_ulotka_Cwiczenia%20dla%20malych%20stopek.pdf
Piłka. Zabawy dla dzieci młodszych

https://akademia.pwn.pl/view/532ecd67-6fc5-45fe-ae26-d78cb9b1ba3d/37115/Zdrowy%20przedszkolak_Pilka_Zabawy%20dla%20grup%20mlodszych.pdf

 

 

Przeczytaj: Uwaga Rodzice MOTYLKÓW ...
Ogólnopolski konkurs plastyczny: „Moje ulubione pierogi",  na czas kwarantanny

Ogólnopolski konkurs plastyczny: „Moje ulubione pierogi", na czas kwarantanny

2020-03-20

 

REGULAMIN OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO ,,MOJE ULUBIONE PIEROGI" 

Organizator: „U SCHABIŃSKIEJ-CHYROWA SKI sp. z o.o.” w Chyrowej k. Dukli 

1. Konkurs adresowany jest do dzieci z przedszkoli, uczniów szkół podstawowych i średnich.                               

2. Cele konkursu:

- zainteresowanie dzieci tematyką najbardziej charakterystycznego i znanego polskiego dania jakim są pierogi

-  rozwijanie umiejętności plastycznych oraz kreatywności i wrażliwości estetycznej, -  promowanie dzieci plastycznie uzdolnionych, -  prezentacja twórczości dziecięcej.

3. Każdy uczestnik wykonuje tylko jedną pracę w dowolnej technice płaskiej: rysowanie, malowanie, wyklejanie (z wyjątkiem technik komputerowych i przestrzennych) należy zrobić zdjęcie lub skan pracy i wysłać w formie elektronicznej poprzez formularz elektroniczny na stronie http://chyrowaski.pl/ Dopuszczalny rozmiar przesyłanego pliku: 2MB Dopuszczalne formaty plików: jpg, jpeg, pdf Wymaga nazwa pliku: Imie_Nazwisko autora pracy.jpg 

 Każdy z uczestników może przesłać tylko jedną pracę plastyczną!!! (w przypadku nadesłania większej ilości prac tylko pierwsza weźmie udział w konkursie) 

4. Warunkiem dopuszczenia pracy do wzięcia udziału w konkursie jest:   nadesłanie pracy plastycznej drogą elektroniczną poprzez formularz na stronie http://chyrowaski.pl/w wyznaczonym terminie, uzupełnienie „Metryczki pracy konkursowej”, WAŻNE: w przypadku uczestników niepełnoletnich na metryczce obowiązkowy jest uzupełnienie danych rodzica/opiekuna prawnego autora pracy. 

5. Termin rozpoczęcia konkursu: 16.03.2020 r.  Termin nadsyłania prac upływa 17.04.2020 r. o godz.12:00 

Adres formularza zgłoszeniowego:  http://chyrowaski.pl/

6.  Komisja  konkursowa  przyzna NAGRODĘ GŁÓWNĄ w trzech kategoriach: I kategoria - dzieci przedszkolne i młodsze II kategoria – uczniowie szkół podstawowych  III kategoria – uczniowie szkół średnich

7.  Kryteria oceny prac:  -  estetyka, staranność wykonania oraz wkład pracy, -  inwencja twórcza uczestnika konkursu, oryginalność oraz pomysłowość, -  samodzielne wykonanie.

8. Wyniki konkursu zamieszczone będą na stronie internetowej http://chyrowaski.pl/ po 24.04.2020r.     

NAGRODY!!!!!!

Każdy uczestnik konkursu za nadesłaną pracę otrzyma drogą elektroniczną DYPLOM (na adres wskazany w metryczce). Dyplom upoważni autora pracy do osobistego i jednokrotnego odbioru małej porcji pysznych pierogów w „Gościńcu-Chyrowianka” w Chyrowej po okazaniu dyplomu.

Ponadto w każdej kategorii wiekowej zostanie przyznana NAGRODA GŁÓWNA:

bezpłatny weekend dla całej rodziny autora pracy (rodzice + rodzeństwo) w „GościńcuChyrowianka” w Chyrowej  40, 38-450 Chyrowa z pełnym wyżywieniem i dodatkowymi atrakcjami.

Klauzula informacyjne:  

Nadesłanie prac na konkurs oznacza akceptację wszystkich punktów regulaminu oraz jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystanie wizerunku autora pracy oraz rodzica/opiekuna na potrzeby konkursu. Poprzez podanie danych osobowych uczestnik oraz jego rodzic/opiekun wyrażają zgodę na ujawnienie danych podczas ogłoszenia wyników konkursu oraz we wszystkich materiałach promocyjnych Organizatora. Nadesłane prace pozostają własnością Organizatora, którzy zastrzega sobie możliwość ich publikowania i powielania.  

Administratorem danych osobowych uczestników konkursu jest „u Schabińskiej-Chyrowa-Ski sp. z o.o.” z siedzibą pod adresem Chyrowa 40, 38-450 Chyrowa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednocześnie niezbędne dla potrzeb rozstrzygnięcia konkursu. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji konkursu i pużniejszych działań promocyjnych. Uczestnik ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przetwarzanie danych osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących uczestnika narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO).

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Konkursu i go akceptuję oraz że zostałam(em) poinformowana(y) o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania, usunięcia i przeniesienia, jak również prawie wniesienia w każdym czasie sprzeciwu wobec ich przetwarzania wynikającym z art. 15-20 RODO. 

Niniejszym oświadczam, że zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO wyrażam zgodę na przetwarzanie i publikację danych osobowych zawartych w formularzu przez Organizatora w celach związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu plastycznego „Moje ulubione pierogi”. 

Wyrażam zgodę na publikację wizerunku uczestnika i rodzica/opiekuna oraz danych osobowych na stronach internetowych Organizatora, w wydawnictwach własnych, w lokalnych mediach do celów związanych z promowaniem działalności „U Schabińskiej-Chyrowa Ski” w Chyrowej. 

Dodatkowych informacji udzielamy pod numerem telefonu: 510 925 000  

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE!!!

Przeczytaj: Ogólnopolski konkurs plastyczny: „Moje ulubione pi... ...
Uwaga Rodzice BIEDRONEK

Uwaga Rodzice BIEDRONEK

2020-03-20

Witam serdecznie!

Drodzy Rodzice przesyłam zamierzenia dydaktyczne na 3 i 4 tydzień marca, czyli treści które były by realizowane w czasie zajęć dydaktycznych w przedszkolu, zachęcam do ukierunkowania aktywności dzieci podczas pobytu w domu na te właśnie tematy:

3. Marcowa pogoda

wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych

dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.

uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał.

liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

4. Wiosenne przebudzenie

obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

poznawanie oznak nadchodzącej wiosny.

uczestniczenie w pracach dorosłych, dbających o rośliny w ich otoczeniu, sadzenie cebulek, wspólne wykonanie zielnika, pomoc przy podlewaniu roślin doniczkowych

zapamiętywanie prostych, krótkich rymowanek, wierszy, tekstów piosenek

Piosenka do powtarzania, której uczyliśmy się w ostatnich dniach pobytu w przedszkolu, dostępna you tube: https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY oraz wiersz o tematyce wiosennej:

Piosenka „Maszeruje wiosna”

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna 

maszeruje drogą, mała wiosna. 
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki 
i jeden warkoczyk krótki. 
ref: Maszeruje wiosna 
a ptaki wokoło, 
lecą i świergocą 
głośno i wesoło 

Maszeruje wiosna 

w ręku trzyma kwiat. 
Gdy go w górę wznosi, 
zielenieje świat.

2.Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje...
3. Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
 

WIERSZ „WIOSNA”
Magdalena Frączek.

Przyszła do nas wiosna,
Ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
Zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
Weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
Niechaj wiosna długo trwa !.

Zachęcam z korzystania ze stron internetowych:

- Moje dzieci kreatywnie

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=moje+dzieci+kreatywnie

- szalone liczby- utrwalanie matematyki zakładka: przedszkole

https://szaloneliczby.pl

- czas dzieci-kolorowanki do wydruku

https://czasdzieci.pl/kolorowanki/

- miasto dzieci- kolorowanki, pomysły na zabawy z dzieckiem

https://miastodzieci.pl/

- dzieciaki w domu zabawy matematyczne i nie tylko

https://dzieciakiwdomu.pl/category/zabawy/zabawy-matematyczne

Zachęcam do przeglądania stron internetowych, w celu edukowania i wspólnej zabawy z dziećmi.

W przypadku przedłużenia się czasu wolnego od zajęć dydaktyczno – wychowawczych prześlę kolejne informacje dotyczące tematyki zajęć w przedszkolu. Pozdrawiam i życzę zdrowia! Paulina Sieńczak wychowawca

 

 

 

 

Przeczytaj: Uwaga Rodzice BIEDRONEK ...
UWAGA !!!

UWAGA !!!

2020-03-11

W ZWIĄZKU Z ZAGROŻENIEM KORONAWIRUSEM DECYZJĄ RZĄDU WSZYSTKIE PLACÓWKI OŚWIATOWE W TYM PRZEDSZKOLA  ZOSTAJĄ ZAMKNIĘTE OD 16.03 DO 25.03

 

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE BĘDĄ PODAWANE NA BIEŻĄCO W ZALEŻNOŚCI OD SYTUACJI.

Przeczytaj: UWAGA !!! ...
Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie

Przedszkole Miejskie Nr 2 w Lubartowie
ul. Kościuszki 1
21-100 Lubartów
tel.: 81 855 25 36
email: przedszkole.miejskie2@wp.pl